اختلال یادگیری، اختلالی عصبی است که منجر به ایجاد مشکل در فرایند یادگیری فرد شده و در خواندن، کلمه بندی و حساب کردن، مشکلی جدی ایجاد می کند. انتظار نمی رود که این اختلال به یک فرد عادی نسبت داده شود.اگر درست تشخیص داده نشود، ممکن است تاثیر سوئی بر روی حوزه های مختلف زندگی فرد بگذارید و موجب عملکرد ناسازگارانه در وی شود.

در صورتی که فردی مظنون به اختلال یادگیری باشد، ارزشیابی عصب روانشناختی توانایی های وی جهت یافتن منبع مشکل ضرورت پیدا می کند. این تشخیص می تواند پایه ای برای فنون جبرانی و اختیارات درمانی باشد.

اختلالات یادگیری دانش آموزان

اختلال یادگیری چیست

متخصصان بهداشت روانی و پزشکی این اختلال را یک اختلال عصب زیست شناختی و یا اختلال پردازش زبان تشخیص داده اند که به وسیله عملکرد مغز به وجود می آید. در این اختلال به علت ناکارآمدی مغز، اطلاعات به شیوه ای کسب و پردازش می شوند که با حالت عادی آن که از افراد سالم انتظار می رود، تفاوت جدی دارد.

این اختلال از لحاظ علمی در حوزه شناسایی کلمه، ادارک، محاسبه، استدلال، هجی کردن، یا کلمه بندی به وجود می آید. این اختلال به علت عملکرد غیرعادی مغز مخصوصا در حوزه گفتار است.

ریشه های اختلال یادگیری

انوع مختلفی از عملکردهای غیرعادی مغز وجود دارد که منجر به اختلال یادگیری می شود که تاکنون مکانیسم و علل آنها  شناسایی نشده است. به طور مثال یکی از اختلالات، نارساخوانی است که بر روی هجی کردن و خواندن تاثیر می گذارد.

......

این تحقیق طی 27 صفحه  به بررسی کامل اختلالات یادگیری دانش آموزان و علل و مکانیسم آن پرداخته است. مقدمات درمان و بازپروری آن شرح داده شده است. به برخی از ابزارهای لازم جهت تشخیص و درمان اشاره شده است. اختلالات محاسبه ای تحلیل و بررسی شده و به راهکارهایی جهت رفع موانع محاسبات ریاضی پرداخته است و...

برای دریافت متن کامل این تحقیق بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

دانلود متن کامل مقاله